Villkor och information
Hos Elvisby.se handlar du enkelt och tryggt och du kan själv välja hur du lägger upp din betalning med Payson. Om du har frågor eller är osäker på något är du alltid varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]!
För att handla på Elvisby.se måste du vara minst 18 år.
Produktbilder
Vi tar bilder med så bra färgåtergivelse som möjligt, tänk också på att färgåtergivelsen kan skilja sig åt mellan olika skärmar och därför inte alltid ger en helt exakt färgåtergivelse.
Betalning och priser
Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se.
Har du frågor gällande din betalning? Vänligen kontakta Paysons kundtjänst på 08-470 94 00 på vardagar mellan kl. 09:00-12:00 och 13:00-16:30. Du kan även skriva till Payson här.
Du kan handla både som privatperson och företag i Sverige. Du kan välja om du vill se priserna på sidan med eller utan moms. Det gör du högst upp på sidan (dator) och inne vid menyn (mobil).
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt 25 % moms. Villkor för betalning anges även i kassan. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på webshopen, exempelvis fel i produktbeskrivning, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager.
Leveranser och returer
Vi erbjuder följande leveransmetoder för produkterna:
Leveranstiden för de produkterna som skickas med post är normalt 2-6 vardagar. Om paketet går till postombud och ej löses ut och går i retur till oss, debiteras denna kostnad dig som kund. Paketet måste hämtas på postombud inom 7 dagar. Observera att om du ångrat ditt köp och vill returnera ditt paket, måste det kvitteras ut hos ombud och skicka tillbaka det till oss.
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Returer och ångerrätt fysiska produkter, 14 dagars öppet köp och byten
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du har som privatperson (detta gäller ej företag) rätt att ångra köpet på fysiska produkter inom 14 dagar efter att du mottagit varan.
Du ångrar ditt köp på våra fysiska produkter genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning meddela oss. Kontakta oss på [email protected] och uppger namn och ordernummer, innan du skickar tillbaka varan. Vi skickar då ut en retursedel som du enkelt kan använda. Returfrakten kostar 49 SEK inom Sverige. Returer sker på din egen bekostnad. Om varan är defekt eller om vi har packat fel står vi självklart för returfrakten. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
Vid retur ansvarar du som kund för varan, därför är det viktigt att varan inte kommer till skada under transporten. För att en full återbetalning ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan, men du får inte använda den. Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Returer skickas (först efter kontakt med oss) till:
Elvisby.se
c/o Elvira Byberg
Kaldovägen 15B
78445 Borlänge
Sverige
Återbetalning
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Återbetalningen sker via vår samarbetspartner Payson. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
Reklamation
Vi kontrollerar alltid våra varor noga innan vi skickar dem till dig som kund. Skulle du få en trasig vara så kontakta oss så fort som möjligt och beskriv felet. Är en produkt skadad alternativt ej håller måttet vid användning och en reklamation ska göras är du välkommen att kontakta oss på [email protected] med ditt ordernummer samt bifogad bild på den skadade varan där det framgår vad som är fel, så kan vi enkelt hantera din reklamation på bästa sätt
Vi följer konsumentköplagen där reklamationsrätten är tre år. Vid reklamation uppger du ordernummer samt fel/skada på varan. Vid en eventuell retur är det viktigt att varan förpackas på ett sådant sätt att den inte riskerar att skadas. Vid kontrollerar alla returnerade produkter noga och vid ett giltigt returärende står vi för frakten.
Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Det är också Allmänna Reklamationsnämnden du kan vända dig till för att få en tvist prövad. Elvisby.se förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig. Vid reklamation där kund ej begär ny vara ska Elvisby.se återbetala ordersumman eller makulera fakturan inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits.
Integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Företagsinformation
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Elvisby.se
Elvira Byberg
Kaldovägen 15B
78445 Borlänge, Sverige
Organisationsnummer: 940304-5801
E-postadress: [email protected]